دشواریهای پرداختن به آموزش علوم تجربی

دشواریهای پرداختن به آموزش علوم تجربی

دشواریهای پرداختن به آموزش علوم تجربی

درباره کتاب

کتاب «دشواری‌های پرداختن به آموزش علوم تجربی» برای دانشجومعلمان، معلمان ابتدایی و دوره اول متوسطه نوشته شده است. مخاطبان این کتاب به طور خاص گروهی از معلمانی هستند که خود را نه فقط معلم علوم تجربی بلکه «معلم» در معنای کلی آن میدانند که هم‌زمان علوم تجربی را هم تدریس می‌کنند. این کتاب مخاطبان دیگری هم دارد: برنامه‌ریزان، کارشناسان و راهبران آموزشی که معتقدند علوم تجربی به دانش‌آموزان امکان می‌دهد فعالیت‌های واقعی یادگیری را تجربه کنند. از طرف دیگر، کتاب توصیه‌های هدایتگر و مشروحی در توصیف ویژگی پرسش‌های معلمان از دانش‌آموزان، چگونگی پاسخ معلمان به پرسش‌های «سخت» دانش‌آموزان، شیوه پرورش و سنجش مهارت‌های فرایندی و نیز کمک به دانش‌آموزان در ادراک از طریق پژوهش ارائه می‌کند. ارائه توصیه‌های ساده، قابل استفاده و دست‌یافتنی، این کتاب را منحصر به فرد کرده است. در واقع، تمام ایده‌هایی که هارلن در این کتاب پیشنهاد می‌کند، در کلاس‌های درس قابل اجراست. همراه کردن پیشنهادها با مثال‌های متعدد از کلاس‌های واقعی به درک مطالب و اثبات قابل دسترس بودن آن‌ها کمک می‌کند. در پایان هر بخش نیز خلاصه‌ای از نکات مهم آن بخش آمده است که موارد مهم را به خواننده یادآوری میکند تا وی بتواند به‌آسانی به شرح تفصیلی مواردی که به آن‌ها علاقه‌مند است، رجوع کند. وین هارلن، مؤلف این کتاب در طول فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان معلم، محقق و نویسنده، در مقوله آموزش علوم تجربی فعال بوده است. وی تا قبل از بازنشستگی مسئول شورای تحقیقاتی علوم تجربی اسکاتلند و پیش از آن، استاد علوم تجربی و رئیس بخش آموزش دانشگاه لیورپول بوده است. هارلن در سال 1991 مفتخر به دریافت درجه OBE از طرف ملکه انگلستان شده است.

نویسنده / نویسندگان
وین هارلن

مترجم / مترجمان
طاهره رستگار